Prevenţie pentru bărbaţi

Urologie

Andrologie pentru identificarea la timp a cancerului de prostată şi a altor afecţiuni

Multor bărbaţi le vine foarte greu să meargă la urolog, ştiind că asta înseamnă să se dezbrace şi să se lase palpaţi. Datorită procedurii noastre de diagnosticare cu RMN, nici dezbrăcatul, nici palparea nu mai sunt necesare. Pacientul trebuie doar să se întindă în aparatul RMN, iar imaginile realizate livrează toate informaţiile necesare despre prostată şi organele din jurul acesteia.

Dacă ne gândim că numărul îmbolnăvirilor de prostată creşte, screening-ul pentru bărbaţi devine deosebit de util. Conform institutului Robert-Koch cancerul de prostată este cel mai frecvent tip de cancer întâlnit la bărbaţi. Începând din anii 80 rata de îmbolnăvire a crescut chiar cu 150%.

Screening pentru bărbaţi: numai o examinare clarifică riscurile

Mulţi bărbaţi sunt de părere că investigaţiile preventive trebuie făcute doar atunci când resimt simptome, cum sunt durerile sau perturbările funcţionale. Totuşi cei mai mulţi bărbaţi afectaţi nu au niciun fel de simptome - mai degrabă dimpotrivă: se simt sănătoşi.

Cancerul reprezintă o modificare a ţesutului care în stare incipientă este adesea de mici dimensiuni şi din acest motiv nu dă niciun fel de simptome. Pacientul nu are probleme nici la urinare, nici în alte situaţii, de exemplu cu limitări ale potenţei. Exact această lipsă de simptome face problematică diagnosticarea la timp a prostatei.

Cu o mărire a prostatei condiţionată de vârstă se confruntă aproape orice bărbat începând cu vârsta mijlocie. Totuşi, în cazul unei valori PSA modificate şi mai ales atunci când aceasta este mai mare decât normal, ar trebui să se excludă un cancer de prostată. Atunci când pacientul resimte simptome, adesea avem de-a face cu îmbolnăviri acute, cum este inflamarea acută a prostatei. Dar şi o prostată foarte mărită poate duce, de exemplu, la probleme la urinat.

Cancerul de prostată apare, în cele mai multe cazuri, fără „avertisment“ prealabil. Semnalul de avertizare se consideră a fi valoarea PSA, pentru aceasta însă pacientul trebuie să meargă la doctor şi să solicite determinarea PSA. O modificare sau o mărire a valorii PSA e un semnal că ar putea fi ceva în neregulă cu prostata şi că acest ceva trebuie clarificat.

Determinarea valorii PSA este simplă, întrucât se poate face printr-o analiză a sângelui.

(Citiţi mai multe despre -> Valoarea PSA)

Screening special pentru bărbaţi

O dată cu înaintarea în vârstă (adesea deja după împlinirea vârstei de 40 de ani) controalele preventive pentru bărbaţi devin din ce în ce mai importante. Screening-ul optim pentru bărbaţi constă în combinaţia dintre diagnosticul de laborator şi imagistică, deci:

• determinarea valorii PSA şi a altor valori ale sângelui care au legătură cu aceasta şi
  • Examen RMN la prostată

Discuţia dintre medic şi pacient este foarte importantă pentru noi. De aceea înainte de orice examen purtăm o discuţie detaliată cu privire la eventualele evoluţii ale PSA, afecţiuni avute anterior, antecedente familiale, dureri sau alte simptome.

Vă rugăm să citiţi mai multe informaţii despre această temă:

Pathologie Partner

Locations

Bielefeld
      Alfred-Bozi-Str. 3
      33602 Bielefeld
      info@alta-klinik.de

Berlin-Mitte
      Reinhardtstr. 23-27
      berlin@alta-klinik.de

Mo-Do. 8 - 19 Uhr
      Fr. 8 - 14 Uhr